Čašník kradne a kuchár plytvá. Večný problém.

Mať úspešnú prevádzku...

Človek ako osobnosť je dôsledkom doby učený k tomu byť pôžitkárom. Dopriať si pohodlie, komfort, luxus a ideálne podmienky pre zjednodušenie života. Či je to už prirodzená ľudská vlastnosť, alebo výsledok konzumného štýlu života...chceme si jednoducho užívať. V súvislosti s nevyčerpateľnou škálou príjemných vecí, ktorých chceme byť súčasťou prichádzajú na rad aj sny. Nepoznám žiadneho človeka, ktorý by nemal vytýčené svoje ciele a nesnažil by sa ich počas života dosiahnuť. Jedným spoločným snom, ktorý sa týka veľkej časti populácie je mať úspešný podnik, reštauráciu, kaviareň, bar, skrátka prosperujúcu prevádzku v oblasti gastronómie. Je pravdou, že na Slovensku sa nám stále nedarí zbaviť sa zlých návykov z minulosti a odkryť čistú a jednoduchú krásu varenia a obsluhy. Začať učiť a vychovávať národ k správnej kultúre stravovania. V dnešnej dobe nie je pre väčšinu z nás problém vycestovať do zahraničia a dopriať si aspoň raz v roku dovolenku určenú na oddych, ktorej súčasťou je samozrejme aj zhodnotenie a porovnanie úrovne gastronómie v iných krajinách. Preto po príchode vo veľa prípadoch zažijeme ľadovú sprchu po návšteve obdobného zariadenia. Problémom slovenskej gastronómie nie je podľa môjho uváženia množstvo financií medzi zákazníkmi, ako to reprodukuje väčšina prevádzkovateľov, ale kvalita poskytovaných služieb. Zákazník zaplatí, avšak to musí byť priamo úmerné tomu, čo dostane. Celkovo chýba pochopenie významu slova „Gastronómia“ na oboch stranách. Gastronómia je veda zaoberajúca sajedlom a nápojmi, ich podávaním, stravovacími návykmi a spôsobom konzumácie, poznatkami o hodnote využitia potravy a správnej výžive. Náuka o labužníctve a kuchárskom umení.

Ale späť k snom...

Vlastníte svoj podnik a aj keď netrpíte nízkou návštevnosťou zrazu zistíte, že síce meliete veľký balík peňazí, no zisk je minimálny. Nie je nič horšie ako vkladať do niečoho srdce a venovať tomu všetok voľný čas, ale bez výsledku. Treba hľadať príčinu neúspechu, ktorou vo veľkej miere býva neznalosť odvetvia, neodbornosť, slabá kvalifikácia personálu, žalostný prístup zamestnancom k práci a taktiež ľahostajnosť k výsledku práce. V súvislosti s vymenovanými aspektmi nahliadneme trošku do praxe. Pre mladých čašníkov a kuchárov je jednoduchšie osvojiť si zabehnuté nekalé praktiky svojich starších kolegov. A tým sa dostávate do kolotoča záhadných nekončiacich problémov.

Napr.: Čašníci

Stav počítadla na mlynčeku sedí s inventúrou, ale predsa máte neprimerané nákupy kávy?

Ste si vedomí, že návštevnosť Vašej prevádzky má pravidelnú a stálu klientelu po celý týždeň, ale jedna zmena štandardne vykazuje omnoho menšie tržby?

Objednali ste si kvalitnú arabskú kávu a chutí Vám ako raňajková káva?

Žijete s vedomím, že máte milý personál, ale do uší sa Vám náhodou donesie pravý opak?

Máte zaujímavé drinky na nápojovom lístku, ale jedna smena ich dokáže predať na desiatky, zatiaľ čo druhá smena sa tvári akoby ani na nápojovom lístku neboli?

Nebude problém v lenivom barmanovi?

Máte personál, ktorý chodí do práce ako za trest, alebo ste tí šťastnejší a Vaši zamestnanci sa nebránia vzdelávaniu v oblasti gastronómie?

Aký by bol Váš pocit, keby ste si chceli dať kvalitné víno a chcete skonzultovať s čašníkom Váš výber? Váhate či Alibernet, alebo Pinot a čašník Vám veľkodušne ponúkne „biele, alebo červené“?

  • V tejto chvíli ste stratili zákazníka!!!!!!!

Kuchyňa:

Stáva sa Vám, že po dôkladnej porade a spísaní nákupov s kuchármi, ktorým dôverujete a veríte tomu, že majú prehľad čo v kuchyni je a vedia čo „presne“ potrebujú a do konca týždňa sa začnú hromadiť bloky od mäsiara, zelenina, potraviny atď...?Každým blokom ste prišli opäť o Vaše peniaze, pretože všetky potraviny, ktoré sa dodatočne dokúpili bez Vášho vedomia ani z ďaleka nezodpovedali veľkoobchodným cenám!!!Nastavenie správneho a ekonomického systému v kuchyni Vám vie ušetriť jeden plat pre zamestnanca!

 

Viete, že kuchár dnes navaril 200 porcií denného menu, podľa kasy sa predalo 168 porcií.

Ste si istý, že viete kde zostalo Vašich zvyšných 32 porcií???Možností je viac: buď si zamestnanci a ich rodiny dokonale pochutil na Váš účet bez akejkoľvek evidencie, alebo skončili bez uváženia v odpadkoch!!!

Rozmrazujú Vaši  kuchári mäso tak, že ho ráno vytiahnu a po celom už dávno rozmrazené mäso nájdete plávať v krvavej vode na teplom mieste v kuchyni???Myslíte, že takéto mäso je pre zákazníkov chutné???

Potrpíte si na kvalitné suroviny a v tomto duchu sa nesie aj Váš jedálny lístok??Ale Váš kuchár dokáže znehodnotiť drahé mäso a ryby neodborným spôsobom prípravy ľahostajným prístupom ku kvalitným a čerstvým surovinám.Čo je horšie ako hovädzí steak z argentínskej sviečkovice, ktorý si zákazník objednal well done dorobený v mikrovlnke?

Aj Vás presviedča kuchár, že používanie polotovarov ako sú napr.: omáčky, polievky, šťavy, alebo nebodaj hotové jedlá zo zemiakov je lacnejšie a kvalitnejšie?

Čo potom robí Váš personál v kuchyni keď varia väčšinou z práškov a polotovarov?

Nepodporujte lenivosť Vašich zamestnancov a doprajte zákazníkom skutočné jedlo a uvidíte, že úspora financií na seba nenechá dlho čakať!!

Viac info

GASTRO PALAZZO

Hotelový porcelán, taniere, misky, finger food, príbory, poháre, reštauračné sklo, reštauračný nábytok, dekorácie pre reštaurácie, hotelový textil - vankúše, paplóny, obliečky, froté uteráky, župany, oblečenie pre čašníkov a kuchárov - čašnícké košele a blúzky, zástery, čašnícke nohavice, sukne pre čašníčky, rondóny pre kuchárov, kuchárske nohavice

Kontaktujte nas

02/ 20 70 70 70
0910 237 572
info@palazzo.sk

Facebook